Case

Daka

Lees hier meer over onze samenwerking met DAKA. We vertellen je wat DAKA doet, waar hun uitdagingen op het gebied van klantenservice liggen, welke oplossingen wij daarvoor gevonden hebben en welke resultaten ze daarmee behalen.

Voor de fanatieke sporters onder ons is DAKA waarschijnlijk geen onbekende naam. DAKA is namelijk een van de grootste sportwinkelketens van Nederland. Met verspreid over het land 16 vestigingen en een online webshop, vind je er alles op het gebied van sport en lifestyle. In de grote, zeer ruim opgezette winkels van DAKA vind je producten van tennisrackets voor beginners tot professionele skischoenen: speciaal voor jou geselecteerd aan de hand van een 3D-voetscan. De medewerkers beschikken over zeer specialistische kennis op het gebied van verschillende sporten en kunnen jou altijd voorzien van advies op maat.

Daka

De uitdaging

Het combineren van meerdere fysieke vestigingen met een webshop brengt altijd uitdagingen met zich mee. Want hoe zorg je ervoor dat iedereen binnen het bedrijf eenvoudig en efficiënt samenwerkt in één systeem? En hoe laat je naast de interne communicatie, de communicatie richting de klant soepel verlopen en hoe zorg je voor een optimale klantervaring? Daarnaast werkte DAKA voordat ze gebruik maakten van Belco met dure klantenservice tooling, waarin integraties met andere software niet altijd mogelijk was.

De resultaten

  • Efficiënte interne communicatie en kennisuitwisseling 
  • Beter inzicht in de voorraad door de koppeling met Retail Unity
  • Sneller schakelen tussen online en winkel 
  • Klanten worden sneller en efficiënter geholpen
Daka
“Het werken met klantenservice software was voor ons niet nieuw. Om eerlijk te zijn kozen we in eerste instantie vooral voor Belco omdat het meer mogelijkheden bood voor een betere prijs. Maar al snel merkten we meer voordelen: het is gewoon een zeer gebruiksvriendelijk pakket wat fijn werkt. Daarnaast verloopt het contact met Belco altijd vriendelijk en goed. We hebben er dan ook geen moment spijt van dat we de overstap naar Belco gemaakt hebben.”
Edward Portier
E-Commerce manager - Daka

De oplossing door Belco

Om klanten van DAKA een optimale klantenservice ervaring te geven, gaan we alle communicatiekanalen en klantgegevens onderbrengen in één softwareoplossing. Een aantal kanalen zijn al gekoppeld aan Belco en een aantal andere kanalen zoals telefonie staan op de planning om gekoppeld te worden. Zo werken we geleidelijk toe naar één compleet klantenservice systeem waarin alle communicatie samenkomt.

Daarnaast is het nu al mogelijk om snel informatie uit te wisselen tussen online- en winkelmedewerkers.


Stel een klant neemt contact op met de klantenservice en heeft een zeer specifieke vraag over een product waar de klantenservicemedewerker het antwoord niet op weet. Vanuit de winkel kan er dan een kennisexpert bijspringen om de klant alsnog het juiste antwoord te geven. Zo krijgt ook de online klant een echte DAKA-winkelervaring. Ook hebben we de software van Belco gekoppeld aan de software van Retail Unity. Deze software bundelt alle voorraden, zowel van de fysieke winkels als de webshop, tot één ‘virtuele’ voorraad. Zo kunnen medewerkers altijd snel zien of het gewenste product nog leverbaar is. 



Mogen wij jouw bedrijf ook verder helpen naar een betere klantbeleving?

Bedankt!
Jouw bericht is verstuurd. We proberen zo snel mogelijk contact met je op te nemen.
Oeps! Er ging iets verkeerd tijdens het versturen van jouw bericht. Probeer het nog een keer alsjeblieft.