Belco maakt het mogelijk! En uiteraard kun je met onze software ook communiceren via e-mail, social chat (Facebook en Instagram), telefonie en chat vanuit één omgeving.
De norm in het communiceren met klanten is de afgelopen jaren snel gewijzigd, waar voorheen chat en telefonie werden gezien als leidend is er onder consumenten steeds meer vraag naar klantenservice via WhatsApp. Wat natuurlijk begrijpelijk is: WhatsApp heb je altijd bij je en staat op vrijwel iedere smartphone in Nederland. Daarnaast staat de consument in direct contact met een medewerker zoals bij telefonie.
Het communiceren via WhatsApp werkt goed voor heel veel webshops, maar vooral als het onderdeel is van een scala aan contactmogelijkheden. Een snelle vraag over verzending, openingstijden of een order afhalen past perfect binnen de systematiek van Whatsapp.
Wij zien dat bedrijven veelal moeite hebben met het overzicht houden in WhatsApp gesprekken, dit is met Belco verleden tijd!
Klantenservice via WhatsApp is niet complex en met de juiste support software heel goed te beheren. Je kan namelijk met diverse klanten tegelijk communiceren via WhatsApp. Bovendien maken wij het mogelijk om zowel WhatsApp als de andere social kanalen, e-mail en telefonie vanuit een systeem te beheren. Een conversatie starten via WhatsApp met je klant is dan ook zo gedaan!
Belco bundelt alle communicatiekanalen in één slimme oplossing. Je hoeft dus geen losse WhatsApp applicatie meer te installeren om de klanten via Whatsapp te laten communiceren. Als klanten via WhatsApp contact opnemen komt het gesprek uiteraard binnen in Belco, je kan aan het icoon zien per conversatie vanaf welk medium de klant heeft bericht- bij WhatsApp staat er vanzelfsprekend een icoon van WhatsApp. Het reageren gaat vervolgens eenvoudig en slim: je reageert via Belco en dit zorgt ervoor dat de klant via Whatsapp een bericht terugkrijgt.
De slimme koppeling tussen WhatsApp en Belco zorgt ervoor dat al je klantenservice medewerkers kunnen communiceren via WhatsApp met je klanten!
Klanten nemen sneller contact op met webshops als er directe contactmogelijkheden zijn, dit geldt ook voor WhatsApp of chat.
Het grote voordeel van WhatsApp integratie in de klantenservice is dat je direct communiceert met de klant: vragen en antwoorden volgen elkaar razendsnel op.
Het is heel praktisch voor de klantenservice medewerkers: zij kunnen razend eenvoudig meerdere gesprekken tegelijk voeren via WhatsApp. Dat gaat telefonisch echt niet lukken ;-)
Klanten ervaren WhatsApp als een communicatie kanaal waarin een hoge mate van betrouwbaarheid is: de kans op reactie is gevoelsmatig hoger dan na het verzenden van een e-mail naar de klantenservice.