Telefonie
Waarom telefonie koppelen aan je klantenservice software?
Telefonie is binnen je klantenservice omgeving geen losstaand kanaal. Een klant die jou belt kan bijvoorbeeld eerder al een e-mail hebben gestuurd en in het gesprek hierop terugkomen. Het is daarom aan te raden om zo veel mogelijk communicatiekanalen onder te brengen in één systeem. Dat is precies wat Belco doet: met onze alles-in-één-klantenservice-software komen alle communicatiekanalen samen en heb je de informatie om je klant snel en goed te helpen, altijd bij de hand.
In Belco kun je in een paar eenvoudige stappen telefonie koppelen aan onze klantenservice software – ook voor meerdere telefoonnummers. Alle telefoontjes komen dan binnen via Belco en worden automatisch gekoppeld aan de bijbehorende klantgegevens.
4 Handige telefonie functies in Belco
Om het maximale uit telefonie te halen en de communicatie met de klant effectief én klantvriendelijk te laten verlopen, hebben we een aantal slimme telefonie functies aan Belco toegevoegd. Hieronder lichten we er een aantal toe.
1. Alle klantgegevens bij de hand
Wanneer een klant telefonisch contact met jou opneemt en de gegevens van de deze klant zijn bekend, bijvoorbeeld wanneer een klant eerder een bestelling in de webshop heeft geplaatst, krijg je alle contactgegevens, maar ook de communicatie- en bestelgeschiedenis gelijk in beeld. Je hoeft de klant dus niet om zijn of haar klantnummer te vragen en je hebt alle informatie voorhanden om de klant goed en snel te helpen.
2. Zelf het belmenu instellen en beheren
Binnen Belco heb jij zelf de volledige controle over je belmenu. Je kunt de reguliere openingstijden aanpassen en bijzondere openingstijden, bijvoorbeeld tijdens feestdagen, toevoegen en beheren. Ook kun je een welkomstbericht voor de klant maken door een door jou gekozen tekst voor te laten lezen door een computerstem of zelf een bericht in te spreken.
3. Doorverbinden naar een collega
Weet je het antwoord op een klantvraag niet of kan een andere afdeling de klant beter helpen? Geen probleem: je kunt de klant eenvoudig doorverbinden naar een andere collega of afdeling. Je kunt binnen Belco zelfs zien welke collega’s, aan de hand van een groen bolletje achter hun naam, online en beschikbaar zijn om de klant verder te helpen.
4. Een follow-up aanmaken
Tijdens of na een telefoongesprek kun je een follow-up voor een klant aanmaken. Dit kan bijvoorbeeld een herinnering zijn om de klant terug te bellen of bijvoorbeeld een e-mail te versturen met informatie voor de klant. Het systeem maakt dan een ticket aan waarin je een notitie voor jezelf of voor een collega kunt toevoegen.
Benieuwd hoe de telefonie functies binnen Belco in de praktijk werken? Probeer Belco 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.