Waarom E-mail koppelen aan je klantenservice software?
Het is aan te raden om je e-mail te integreren in je klantenservice omgeving. Zo hou je namelijk goed het overzicht welke nieuwe e-mails er binnenkomen en welke vervolgacties daarop gegeven moeten worden. Door te werken met een gedeelde inbox kan bovendien iedereen de mails inzien en afhandelen: zo blijven er nooit e-mails (bij één persoon) liggen.
In Belco kun je eenvoudig én binnen 5 minuten je e-mail koppelen aan onze klantenservice software. Met een speciale doorstuurfunctie zet je alle inkomende mails automatisch door naar Belco, terwijl je mailbox gewoon behouden blijft.
5 Handige E-mailfuncties in Belco
Belco heeft een aantal slimme functies aan e-mail toegevoegd om de communicatie met de klant efficiënt en vlekkeloos te laten verlopen. Hieronder lichten we er een aantal toe.
1. Bedrijfsregels
In Belco kun je met behulp van bedrijfsregels zorgen dat e-mails gelijk doorgestuurd worden naar het juiste team of de juiste persoon. Zo kun je bijvoorbeeld alle e-mails die in de inhoud van het bericht het woord ‘klacht’ bevatten, gelijk naar de geschikte persoon of afdeling doorsturen, die vervolgens de e-mail af kunnen handelen.
2. Je eigen e-mail template
Met de markup template engine kun je eenvoudig een gepersonaliseerde template maken voor je e-mails: in je eigen stijl en met een custom handtekening.
3. Snelle reacties
Deze functie gaat jou veel tijd besparen. Je kunt namelijk met ‘snelle reacties’ in Belco voorgedefinieerde antwoorden geven op e-mails van klanten. Zo reageer je bijvoorbeeld snel op een veelgestelde vraag van een klant. Je kunt snelle reacties met de #-functie oproepen en eventueel finetunen waar nodig.
4. Klantherkenning
Wanneer je je e-mail aan Belco koppelt, zie je in het systeem welke klant je een e-mail heeft gestuurd. Je krijgt onder andere eerdere conversaties met de klant te zien, net als de bestelhistorie en de belangrijkste klantgegevens – dat bespaart je een hoop speurwerk.
5. Intern doorsturen van e-mails
Ook kun je eenvoudig berichten intern doorsturen naar een collega, maar ook naar een partij buiten Belco, denk bijvoorbeeld aan een leverancier. Wanneer je reactie krijgt op je doorgestuurde mail, komt het automatisch binnen als een interne notitie en kun je er gelijk een vervolgactie aan geven.