Facebook messenger

Veel bedrijven hebben op Facebook een bedrijfsaccount: hierop is vaak algemene bedrijfsinformatie te vinden en worden berichten geplaatst die voor de doelgroep interessant kunnen zijn. In het specifieke geval van e-commerce is Facebook ook een geschikt kanaal om bijvoorbeeld producten in je webshop te promoten of getargete advertenties te plaatsen. Maar daarnaast wordt Facebook ook gebruikt om met klanten te communiceren. Dit gebeurt via Facebook Messenger: de chatfunctie binnen Facebook.
Hieronder leggen we je uit waarom het aan te raden is om Facebook Messenger te koppelen aan je klantenservice omgeving en wat Belco op dit gebied voor jou kan betekenen.

Waarom Facebook Messenger koppelen aan je klantenservice software?

Veel e-commerce bedrijven vinden het een lastig dilemma: ze willen aan de ene kant op zo veel mogelijk verschillende kanalen voor de klant beschikbaar zijn, maar er moet wel altijd een medewerker beschikbaar zijn om al deze losse kanalen in de gaten houden en om vragen van klanten te beantwoorden.

Want de extra uitdaging is dat de klant meestal niet geduldig een antwoord afwacht: ze willen het liefst direct reactie. De software van Belco speelt hier op een slimme manier op in: alle communicatie komt namelijk binnen in één systeem: of het nu gaat om WhatsApp, Instagram of in dit geval Facebook Messenger. Zo hou je als klantenservice altijd het overzicht. 

In Belco kun je in een paar eenvoudige stappen Facebook Messenger koppelen aan onze klantenservice software. Alle inkomende berichten komen dan via Belco binnen en worden automatisch gekoppeld aan de bijbehorende klantgegevens.

Facebook Messenger koppelen aan Belco - 3 voordelen

1. Automatische klantherkenning

Wanneer een klant jou een bericht stuurt via Facebook Messenger en de gegevens van de klant zijn bekend, bijvoorbeeld omdat de klant eerder contact opgenomen heeft, krijg je alle gegevens van de klant gelijk in beeld: van contactgegevens tot de communicatie- en bestelgeschiedenis. Deze informatie helpt jou enorm om de klant snel en efficiënt te helpen. 

2. Automatisch doorgestuurde berichten

Facebook Messenger is helaas voor bedrijven niet het enige (social media) kanaal waar klanten met jou communiceren. Dit kan bijvoorbeeld ook via WhatsApp, Instagram, e-mail of een externe partij zijn. Voor je het weet ben je veel tijd kwijt om op al deze kanalen los in te loggen wat je veel tijd kost. Met de klantenservice Belco komen alle berichten in één systeem binnen en kun je ze gelijk afhandelen.   

3. Follow-up aanmaken

Soms kun je een vraag of een probleem van een klant gelijk afhandelen, maar het komt ook voor dat er een vervolgactie ingepland moet worden. In Belco kun je hier eenvoudig een ticket voor aanmaken, eventueel met een herinneringsmelding en een notitie aan jezelf of een collega.     

Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer de software 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.

Optimaliseer vandaag nog je webwinkel klantenservice. En plan een demo.

Waarom Belco

Alles-in-één-oplossing

Belco is alles-in-één-klantenservice-software. Dit betekent dat we alles wat je nodig hebt om je klantenservice succesvol te runnen, ondergebracht hebben in één systeem – wel zo gemakkelijk.

Klantblijheid

Wij maken van klantblijheid een begrip. Het is onze missie om jouw webshop te helpen aan een 9+ beoordeling van de klantenservice.

200+ klanten gingen je voor

Wij leveren de klantenservice software voor ruim 750 webwinkels van 200 e-commerce bedrijven. Kies uit één van onze zeer complete standaardpakketten of ontwikkel samen met ons een oplossing op maat.

Wij staan voor je klaar

Jouw wensen en doelstellingen vertalen naar de allerbeste klantenservice-oplossing: daar zijn wij goed in. Daarnaast mag je ons altijd het hemd van het lijf vragen en springen we je graag te hulp als je er zelf even niet uitkomt.