Live chat
Waarom live chat koppelen aan je klantenservice software?
Binnen Belco komt alle communicatie van verschillende kanalen binnen in één overzichtelijk systeem, dus ook je chatgesprekken. Je kunt zo snel reageren op klanten en ook eerdere communicatie teruglezen of de bestelhistorie van een klant inzien. Vooral de mogelijkheid om snel te kunnen reageren is belangrijk: zo kun je klanten de informatie geven die ze nodig hebben en wordt een vraag of een probleem snel afgehandeld. Check!
In Belco kun je in een paar eenvoudige stappen je live chat koppelen aan onze klantenservice software. Alle live chats komen dan binnen via Belco en kunnen daar ook beantwoord worden.
6 Handige live chat functies in Belco
Om het jou nog makkelijker te maken en de communicatie met je klant soepel en efficiënt te laten verlopen, hebben we een aantal slimme live chat functies aan Belco toegevoegd. Hieronder lichten we er een aantal toe.
1. Customize je widget
De widget is het pop-up venster dat een klant ziet verschijnen op de website of webshop waarin gechat kan worden (vaak rechtsonder op de pagina). De Belco widget voor live chat is helemaal naar eigen smaak in te richten. Denk hierbij aan het aanpassen van de kleuren op je huisstijl, het bepalen van voorgedefinieerde antwoorden in je eigen tone of voice of het aanpassen van de taal.
2. Klantherkenning
“Dag mevrouw Jansen ik zie dat u een vraag heeft? Gaat het misschien over de bestelling die nog openstaat?” Wanneer de klantgegevens van een klant bekend zijn, bijvoorbeeld omdat er eerder een bestelling is geplaatst, zie je alle belangrijke informatie van deze klant gelijk in beeld verschijnen. Dit zorgt er niet alleen voor dat je de klant snel kunt helpen, het geeft een gesprek ook net die extra persoonlijke touch.
3. Triggers instellen
Een andere manier om de communicatie met je klant nog persoonlijker te maken, is het instellen van triggers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ‘welkom terug’ bericht wanneer een klant opnieuw een bezoekje brengt aan jouw webshop of vraag een klant die al enige tijd op de betaalpagina zit of hij/zij hulp kan gebruiken.
4. Chat toewijzen aan een collega
Heeft een klant een specifieke vraag waar jij het antwoord op schuldig moet blijven, maar ken je wel een collega die hier alles vanaf weet? Wijs de chat dan eenvoudig toe aan een collega klantexpert.
5. Service buiten openingstijden
Wanneer een klant een vraag stelt buiten opening/service-tijden wordt er gevraagd om een e-mailadres. Wanneer je in de gelegenheid bent om de chat te beantwoorden, ontvangt de klant gelijk een mailtje dat je gereageerd hebt. Heb je de live chat buiten openingstijden liever uitstaan? Geen probleem, kies dan voor de optie om de widget alleen te tonen tijdens openingstijden.
5. Co-browsen
Stel een klant komt er zelf even helemaal niet uit. Je hebt dan de optie om binnen Belco op het scherm van de klant mee te kijken: co-browsen noemen we dat. Zo kun je een klant optimaal ontzorgen.