Bol.com

Veel webshops kiezen ervoor om hun producten niet alleen in hun eigen webshop te verkopen, maar ook via een externe partij of partijen. Verreweg het bekendste verkoopplatform voor externe handelaren is bol.com. Met maar liefst 23.000 verschillende externe aanbieders en zo’n 75 miljoen bezoekers per maand, is het beslist geen kleine speler op de markt. Naast de vele voordelen van zakelijk verkopen via bol.com, zijn er ook nadelen. Eén daarvan is de communicatie met klanten, die verloopt namelijk via bol.com en niet via de eigen communicatiekanalen. Gelukkig heeft Belco hier dé oplossing voor.
Hieronder leggen we je uit waarom het verstandig is om bol.com te koppelen aan je klantenservice omgeving en wat Belco op dit gebied voor jou kan betekenen.

Waarom bol.com koppelen aan je klantenservice software?

Een nadeel van samenwerken met een externe partijen zoals bol.com is dat de communicatie met klanten via hun kanaal loopt. Je moet dus inloggen op bol.com en daar de berichten bekijken en beantwoorden. Het gevaar hiervan is dat het misschien niet in je systeem zit om dit steeds te checken en je snel een vraag of reactie over het hoofd ziet.

Als klanten te lang moeten wachten op antwoord heb je voor je het weet een slechte review te pakken. Gelukkig heeft Belco hier een oplossing voor gevonden. In Belco komt namelijk alle communicatie van klanten, denk aan e-mails, telefoontjes, WhatsApp berichten, maar ook berichten van bol.com binnen in één systeem – alles-in-één-klantenservice-software noemen we dat.

In Belco kun je met onze bol.com plug-in in een paar eenvoudige stappen bol.com koppelen aan je klantenservice software. Alle inkomende berichten komen dan via Belco binnen en kunnen ook daar beantwoord worden. Hoe deze koppeling precies werkt, leggen we hier uit.

Bol.com koppelen aan Belco - 3 voordelen

1. Klantherkenning

Wanneer een klant jou een bericht stuurt via bol.com en de gegevens van de klant zijn bekend, bijvoorbeeld omdat de klant al een keer iets in je webshop heeft besteld, krijg je gelijk de klantkaart te zien. Op deze klantkaart staan de contactgegevens van de klant, maar bijvoorbeeld ook de communicatie- en bestelgeschiedenis. Deze informatie helpt jou enorm om de klant snel en efficiënt te helpen. 

2. Shared Inbox

De naam zegt het al: binnen Belco werk je met een gedeelde inbox. Dit betekent dat alle communicatie van klanten, via welk kanaal dan ook, in één inbox terechtkomt. Wel kun je aan de hand van slimme icoontjes zien van welk kanaal het bericht van de klant afkomstig is.

3. Vraag een collega om hulp

Weet je het antwoord op een vraag via bol.com van een klant even niet, maar vermoed je dat een collega de klant wel kan helpen? Stuur dan eenvoudig een intern bericht naar je collega. Extra handig: je kunt zelfs zien of je collega op dat moment aan het werk en beschikbaar is, zodat hij of zij – als je het aardig vraagt – jou misschien wel gelijk kan helpen.

Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer de software 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.

Optimaliseer vandaag nog je webwinkel klantenservice. En plan een demo.

Waarom Belco

Alles-in-één-oplossing

Belco is alles-in-één-klantenservice-software. Dit betekent dat we alles wat je nodig hebt om je klantenservice succesvol te runnen, ondergebracht hebben in één systeem – wel zo gemakkelijk.

Klantblijheid

Wij maken van klantblijheid een begrip. Het is onze missie om jouw webshop te helpen aan een 9+ beoordeling van de klantenservice.

200+ klanten gingen je voor

Wij leveren de klantenservice software voor ruim 750 webwinkels van 200 e-commerce bedrijven. Kies uit één van onze zeer complete standaardpakketten of ontwikkel samen met ons een oplossing op maat.

Wij staan voor je klaar

Jouw wensen en doelstellingen vertalen naar de allerbeste klantenservice-oplossing: daar zijn wij goed in. Daarnaast mag je ons altijd het hemd van het lijf vragen en springen we je graag te hulp als je er zelf even niet uitkomt.