Bol.com
Waarom bol.com koppelen aan je klantenservice software?
Een nadeel van samenwerken met een externe partijen zoals bol.com is dat de communicatie met klanten via hun kanaal loopt. Je moet dus inloggen op bol.com en daar de berichten bekijken en beantwoorden. Het gevaar hiervan is dat het misschien niet in je systeem zit om dit steeds te checken en je snel een vraag of reactie over het hoofd ziet.
Als klanten te lang moeten wachten op antwoord heb je voor je het weet een slechte review te pakken. Gelukkig heeft Belco hier een oplossing voor gevonden. In Belco komt namelijk alle communicatie van klanten, denk aan e-mails, telefoontjes, WhatsApp berichten, maar ook berichten van bol.com binnen in één systeem – alles-in-één-klantenservice-software noemen we dat.
In Belco kun je met onze bol.com plug-in in een paar eenvoudige stappen bol.com koppelen aan je klantenservice software. Alle inkomende berichten komen dan via Belco binnen en kunnen ook daar beantwoord worden. Hoe deze koppeling precies werkt, leggen we hier uit.
Bol.com koppelen aan Belco - 3 voordelen
1. Klantherkenning
Wanneer een klant jou een bericht stuurt via bol.com en de gegevens van de klant zijn bekend, bijvoorbeeld omdat de klant al een keer iets in je webshop heeft besteld, krijg je gelijk de klantkaart te zien. Op deze klantkaart staan de contactgegevens van de klant, maar bijvoorbeeld ook de communicatie- en bestelgeschiedenis. Deze informatie helpt jou enorm om de klant snel en efficiënt te helpen.
2. Shared Inbox
De naam zegt het al: binnen Belco werk je met een gedeelde inbox. Dit betekent dat alle communicatie van klanten, via welk kanaal dan ook, in één inbox terechtkomt. Wel kun je aan de hand van slimme icoontjes zien van welk kanaal het bericht van de klant afkomstig is.
3. Vraag een collega om hulp
Weet je het antwoord op een vraag via bol.com van een klant even niet, maar vermoed je dat een collega de klant wel kan helpen? Stuur dan eenvoudig een intern bericht naar je collega. Extra handig: je kunt zelfs zien of je collega op dat moment aan het werk en beschikbaar is, zodat hij of zij – als je het aardig vraagt – jou misschien wel gelijk kan helpen.
Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer de software 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.