Badkamerwinkel.nl
Op het gebied van klantenservice, en het optimaal inrichten daarvan, werd Badkamerwinkel.nl geconfronteerd met een aantal flinke uitdagingen. Dat begint al met het combineren van enerzijds fysieke winkels en anderzijds een webshop: want hoe breng je alle communicatie, zowel met de klant als intern, eenvoudig samen in één systeem? Daarnaast is het aanschaffen van een badkamer net even iets anders dan het kopen van bijvoorbeeld een nieuw paar schoenen. Je wilt graag (ook online) de vragen van klanten kunnen beantwoorden en specialistisch advies op maat kunnen geven.
Op het gebied van klantenservice, en het optimaal inrichten daarvan, werd Badkamerwinkel.nl geconfronteerd met een aantal flinke uitdagingen. Dat begint al met het combineren van enerzijds fysieke winkels en anderzijds een webshop: want hoe breng je alle communicatie, zowel met de klant als intern, eenvoudig samen in één systeem? Daarnaast is het aanschaffen van een badkamer net even iets anders dan het kopen van bijvoorbeeld een nieuw paar schoenen. Je wilt graag (ook online) de vragen van klanten kunnen beantwoorden en specialistisch advies op maat kunnen geven.
De uitdaging
Bij Badkamerwinkel.nl vind je alles op het gebied van sanitair voor je badkamer. Van douches, kranen, baden, toiletten en spiegels tot de complete inrichting van je badkamer, bestel je online in de webshop of koop je in één van de 5 vestigingen. En er is keuze genoeg bij Badkamerwinkel.nl – en ‘genoeg’ is met 80.000 producten nog een understatement. Het bedrijf staat bekend om zijn goede service en specialistische kennis en dat in combinatie met scherpe aanbiedingen, maakt Badkamerwinkel.nl populair bij klanten.
De resultaten
- Efficiëntere interne communicatie en kennisuitwisseling
- Alle communicatiekanalen ondergebracht in één systeem
- Rechtstreekse koppeling met telefonie zonder externe partner
- Sneller schakelen tussen online en winkel
- Klanten worden sneller en efficiënter geholpen
De oplossing door Belco
Om de klanten van Badkamerwinkel.nl een optimale klantervaring te geven, hebben we een aantal grote aanpassingen doorgevoerd in de inrichting van de klantenservice software. Voordat Badkamerwinkel.nl gebruik maakte van Belco kwam de communicatie van klanten binnen in verschillende systemen, wat de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede kwam en wat het risico met zich meebracht dat informatie langs elkaar heen liep.
Daarom hebben we voor Badkamerwinkel.nl alle kanalen inclusief telefonie samengebracht in één gebruiksvriendelijk systeem.
Stel dat er nu een klant belt met een vraag over bijvoorbeeld een levering, waar hij of zij al eerder een mail over gestuurd heeft, dan ziet de klantenservicemedewerker al deze informatie gelijk in één overzicht en kan de klant snel en efficiënt geholpen worden.
De resultaten
- Efficiëntere interne communicatie en kennisuitwisseling
- Alle communicatiekanalen ondergebracht in één systeem
- Rechtstreekse koppeling met telefonie zonder externe partner
- Sneller schakelen tussen online en winkel
- Klanten worden sneller en efficiënter geholpen