Shampoo Bars
“Per persoon gebruiken we zo’n 165 kilo aan plastic verpakkingen per jaar. En de helft van dat plastic gebruiken we maar één keer voordat het in de prullenbak belandt. En dat terwijl we allemaal weten dat plastic niet goed is voor het milieu.” Bij Shampoo Bars dachten ze dit moet anders kunnen en ze brachten de Shampoo Bar op de markt: een plasticvrije shampoo in de vorm van een zeepblok. Deze lokale en duurzaam geproduceerde shampoo gaat 80 wasbeurten mee en vervangt daarmee per bar, drie flessen shampoo. Tel uit je (plastic) winst. De shampoo bar is verkrijgbaar in allerlei geuren en smaken: van een klassieke lavendel tot een tropische mango/kokos.
“Per persoon gebruiken we zo’n 165 kilo aan plastic verpakkingen per jaar. En de helft van dat plastic gebruiken we maar één keer voordat het in de prullenbak belandt. En dat terwijl we allemaal weten dat plastic niet goed is voor het milieu.” Bij Shampoo Bars dachten ze dit moet anders kunnen en ze brachten de Shampoo Bar op de markt: een plasticvrije shampoo in de vorm van een zeepblok. Deze lokale en duurzaam geproduceerde shampoo gaat 80 wasbeurten mee en vervangt daarmee per bar, drie flessen shampoo. Tel uit je (plastic) winst. De shampoo bar is verkrijgbaar in allerlei geuren en smaken: van een klassieke lavendel tot een tropische mango/kokos.
De uitdaging
Shampoo Bars is na de lancering heel snel uitgegroeid tot een zeer populair product. Op dit moment zijn er al meer dan 100 externe verkooppunten die het product aanbieden en ook de online verkoop blijft groeien. Dit is natuurlijk mooi om te zien, zeker omdat het product zo’n grote bijdrage kan leveren aan een duurzamere wereld. Maar de snelle groei bracht ook uitdagingen met zich mee. Enerzijds op het gebied van productie en logistiek, maar ook de druk op de klantenservice nam steeds verder toe. Het was dan ook snel na de oprichting geen optie meer om ‘los’ vanuit verschillende communicatiekanalen te werken.
De resultaten
- Alle communicatiekanalen ondergebracht in één systeem
- Klanten worden snel en efficiënt geholpen
- Een hoge beoordeling van de klantenservice
- Altijd én snel bereikbaar voor vragen van klanten
- Software die moeiteloos met het bedrijf mee kan groeien
- Connectie gemaakt met orderpicksysteem
De oplossing door Belco
Klanten zijn dol op Shampoo Bars en dat zie je terug in de 9.3/10 klantbeoordeling die het bedrijf krijgt. Dit cijfer is natuurlijk grotendeels gebaseerd op de kwaliteit van het product, maar ook de kwaliteit van de service speelt hier zeker een rol in. Met de software van Belco hebben we alle kanalen: van telefonie en live chat tot e-mail en social media ondergebracht in één softwareoplossing.
Zo kunnen klanten die bijvoorbeeld vragen hebben over het product of de levering altijd snel en op een persoonlijke en vriendelijke manier geholpen worden. Doordat er eenvoudig nieuwe klantenservicemedewerkers toegevoegd kunnen worden aan het systeem, kan de software eenvoudig meegroeien met de populariteit van dit bijzondere product.
De resultaten
- Alle communicatiekanalen ondergebracht in één systeem
- Klanten worden snel en efficiënt geholpen
- Een hoge beoordeling van de klantenservice
- Altijd én snel bereikbaar voor vragen van klanten
- Software die moeiteloos met het bedrijf mee kan groeien
- Connectie gemaakt met orderpicksysteem